Még anno 2016.-ban készült 2 cikk régi játékokról. Mivel az első és második bejegyzést nagy sikert aratott, így hosszas kihagyás után, újra elővettük a témát, anno ígértük is, hogy lesz folytatás, (mondjuk nem gondoltuk volna, hogy ennyi év után), de mivel igen termékeny volt a 90- évek ami a játékipart illeti, így számos játék vár még bemutatásra! Nos tartsatok velünk egy izgalmas időutazáson a játékok birodalmába!
Carmageddon
1997.-et írunk, amikor a Stainless Software gondolt egyet, és olyan autós harcolós játékot fejlesztett ki, ami alapjaiban megváltoztatta a játékipart. Az Interplay és az SCi látott fantáziát a Death Race 2000 (1975 film) inspirálta játékban, és kiadták a remekművet Carmageddon néven. Hogy miért is változtatta meg a játékipart? Nos az autós játékok világában úttörő volt hiszen bárhová lehetett menni a kialakított 3D világban. A sikerhez a recept garantált, vegyél egy jó fizikával, és törésmodellel megáldott autót (és ellenfeleket) rakd őket egy versenybe ahol checkpointokon kell keresztül menni, mindezt időre. Különféle pályákon tehetjük ezt tényleg kitettek magukért a fejlesztők volt itt például külváros, síparadicsom, hegyvidék, MagnaChem vegyipari nagyvállalat területe. Ám a játék korántsem ennyiből állt. a vészesen fogyó időt 3 módon tudtuk pótolni: időbónuszok gyűjtésével, az ellenfélben történő kártétellel és a gyalogosok elütésével. Ennél fogva a játékot 3 módon lehetett végigvinni, megnyerni, pl. teljesítjük a megadott köröket, hazavágjuk az összes ellenfelet, illetve átgázolunk minden gyalogoson. És a titok ebben rejlett az esztelen rombolásban. Bár fizikálisan egy versenyben voltunk (az idő és ellenfelek ellen), de a játék tényleg nem szólt másról mint egy esztelen roncsderby, és féktelen gyalogos mészárlás. Itt meg kell jegyezni, hogy több országban (például Németországban és egy rövid ideig az Egyesült Királyságban) a játék csak zombikat vagy robotokat tartalmazott. Az élőholtak elütése etikusabbnak tűnt.
Hosszú órákat töltöttük a monitorok előtt és élveztük ahogy a gyalogosok könyörögnek életükért, vagy éppen darabokra hullanak szét, fröcsögve szakadnak ketté. Tegyük a szívünkre a kezünk ez így volt. Na persze, ahogy haladtunk előre a játékban úgy szerezhettük jobbnál jobb kocsikat, és a verseny során pl pénzt szereztünk, (checkpointok érintésével, ellenfelekkel történő ütközések során, gyalogosok elütésével, bónuszok begyűjtésével, a kocsival történő mutatványok végrehajtásával) amiből két verseny között fejleszthettük autónk motorját, páncélzatát, vagy javíthattuk a hibákat. Ez azonban másodlagos élmény volt tűkön ülve vérbe forgó szemekkel vártuk már, hogy mikor taposhatunk a gázba, hogy jól beledurranjunk az ellenfelekbe! Számos kiegészítő érkezett hozzá új pályákkal, autókkal, És jó pár folytatást is megélt a játék Carmageddon II: Carpocalypse Now, Carmageddon 3 – Total Destruction Racing 2000, Carmageddon: Reincarnation, Carmageddon – Max Damage.
Egy személyes élményt hozzátenném így a végére: Én ezzel a játékkal két CRT monitort is kinyírtam, a használt piacon vásárolt CRT monitorok képcsővei nem bírták az egyhuzamban lezúzott 18 óra játékot, amit toltam vele, és játék közben mentek tönkre. :) Igazi gyöngyszem volt ez a játék, nagy kedvence volt minden srácnak a 90 évek végén, demója futótűzként terjedt az informatika órákon, és valljuk be mennyivel mulatságosabb egy tehenet darabokra szaggatni, mint az excel táblázattal foglalkozni! :)
Ennyi lett volna mára ez a kis visszatérés, természetesen van még bőven korszakalkotó játék amiről szót kell ejteni, így lesz még hasonló...
Forrás: wikipédia
Utolsó kommentek