rovatok

 

rovatokk.pnghetiprogi.jpg

hgg_1.jpg

Polopartner

cooltext138575192278944.png

bannercsere.bmp

Crazy Hardware Blog

Őrült, hihetetlen,meglepő, és nem mindennapi számítástechnikai cuccok, jelenségek,megoldások,programok, minden ami eltér a megszokott megoldásoktól.

HTML doboz

top10.bmp

Top 5

  1. Milyen gépet vegyek a gyereknek? 1. részHamarosan itt a karácsony, a gyermekes családoknál bizonyára felmerül a címben feltett kérdés. A döntés megszületett a gyerek számítógépet/laptopot fog kapni karácsonyra. Jó de milyet? Használtat vagy...
  2. Luxus PC asztalBár egy igazi kocka számára a legfontosabb maga a technika, azaz a PC (vagy a konzol), az sem mindegy, hogy milyen környezetben használjuk imádott gépünket. A RedHarbinger régóta várt luxus PC...
  3. Chassis intruded! Fatal error... system haltedAhogy ígértem (egy nappal azért később) írnék kicsit részletesebben a gép bajáról. Teszem mindezt okulás gyanánt kedves olvasók, hogy a későbbiekben ti már ne essetek ugyanebbe a hibába. Na szóval...
  4. Ezekkel játszottunk anno... 1. részHa 1980 és 85 között születtél, akkor ismerős dolgokkal fogsz találkozni, talán még játszottál is némelyikkel. Természetesen anno is ontotta a játékipar a jobbnál jobb játékokat, így volt mivel...
  5. A világ legdrágább egere...Uralma természetesen nem tarthat sokáig, de jelenleg ez a 27 ezer dodós egér a legdrágább. Jó sok kő van rajta, természetesen, meg némi fehér arany. Az egér készítői nem vacakoltak, hiszen a "The...

HTML doboz

cooltext138574923533582.png

HTML doboz

cooltext138575432058441.png

HTML doboz

cooltext138575192278944.png

bannercsere.bmp

Hirdetések

gruppen_160x600a_hu.jpg

   napfeny_uj_120x60.jpg

mutumalacblogja_b.png

 Minden, ami légzsákos kabát, mellény, dzseki, motoros ruha, lovas légzsák - magyar találmány

 banner_180x150_v4.png

 starbug - Tudomány, sztárok, érdekességek

 

 

Cégkatalógus

 

bestoff_allo_nagy.jpg

 

 

 malha.bmp

Suli-Soft-Design - honlapok összeállítása és akadálymentesítése, bannerek és iskolai ügyviteli programok készítése, informatikai oktatás és tanácsadás

Kattanj.hu  Webgalamb E-Mail Marketing és Hírlevél Szoftver

 

 

Címkék

a (61) billentyűzet (61) computer (260) egér (49) és (25) facebook (36) fail (81) funny (32) gamer (46) internet (30) játék (56) laptop (103) masina (71) modding (134) monitor (37) mouse (30) napi (66) pc (114) pendrive (34) poén (219) retro (38) sufni (61) számítógép (270) telefon (26) tuning (111) usb (86) vicc (237) videó (34) windows (40) Címkefelhő

HTML doboz

look-down.gif

HTML doboz

cooltext138575926687327.png

Utolsó kommentek

Online

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Kapcsolat

Számítógépes játékok történelme

2011.08.04. 00:22 - CrazyHardware

Címkék: játék történelem számítógép

Ma már ugye mi sem egyszerűbb mint játszani számítógépes játékainkkal, csak betesszük a dvdt a meghajtóba és élvezhetjük is a szebbnél szebb grafikával csillogó-villogó játékok szinte kifogyhatatlan tömegét. Ezzel a bejegyzéssel, most visszatekintünk kicsit a számítógépes játékok történelmébe, és megtudhatjuk hogyan juthattunk el a Pong nevű játéktól a legújabb Call of Duty részéig. És csak egy szerkesztői megjegyzés, mostanában sok az olvasmányos bejegyzés. :D

A számítógépes játékok története szinte a számítógéppel egyidős, az egyik első játékot 1961-ben(!) fejlesztették ki az MIT hallgatói, Spacewar! Címmel, ahol két űrhajó harcát jelenítették meg. Majd az áttörés 1972-ben következett, amikor megjelent az Atari cég Pong nevű játéka, amely egy pingpong szimulátor volt. A játék borzasztó egyszerű, a játékos egy ütőt irányít függőlegesen úgy, hogy a folyamatosan mozgásban lévő labdát visszaüsse az ellenfél térfelére. Ennek az otthoni verziója 1975-ben jelent meg. Itt elkezdődött a játékpiac szétválása, sokáig a játékok elsősorban önálló gépekre készültek, ezeket videojátékoknak hívták. Igen nagy népszerűségnek örvendtek azok a gépek, amelyeket nyilvános helyen állítottak fel és pénzért lehetett velük játszani. Ez azért is történt, mivel akkoriban a hardver igencsak drága volt, és nem sokan tudták otthon megfizetni. Később megérkeztek azok a célgépek azaz konzolok, amelyek egy játékhoz voltak gyártva, ezeket „arcade” játékoknak hívták, és a ’80-as években élték fénykorukat. Később ezek elsősorban mobil változatban léteztek, e téren a Nintendo nevű cég szinte egyeduralkodó volt. Hamar megjelentek azok a konzolok amelyekkel többfajta játékot is lehetett játszani. Azonban a Commodore 64 és az Atari 64 számítógépek megjelenésével újra megjelent a számítógép, mint játékplatform. Természetesen óriási előnye, hogy bármilyen játék futtatására képes – amire a hardvere alkalmas. A ’90-es évek a számítógépes játékok felemelkedéséről szólt. A jelenség párhuzamosan futott a PC-k fejlődésével és elterjedésével. A színes képernyővel, egyre nagyobb háttértárral és folyamatosan fejleszthető hardverrel a PC olyan alapot adott, amely ideális volt számtalan különböző stílusú játék létrejöttére. A számítógépes játékoknak a következő főbb fajtái vannak:

  • FPS, azaz First Person Shooter, azaz „elsőszemélyű lövöldözős játék”, lásd FPS, ilyen pl. a Doom, a Quake, az Unreal vagy a Half-Life.
  • RPG, azaz Role Playing Game, szerepjáték, amely a nagyon népszerű papír alapú RPG-k számítógépes változata. Előnye az, hogy egyedül is lehet játszani, nem kell hozzá társaság, ilyenek az Ultima sorozat, a Fallout, vagy a Neverwinter Nights.
  • Körökre osztott stratégia, itt hadseregeket kell irányítani, a táblás játékokhoz hasonlóan a játékosnak – szinte – korlátlan ideje van megtervezni a lépését, majd végrehajtani azt. A lépések itt is egyenként követik egymást. Manapság már nem divatos, és maga a harcrendszer sokszor az RPG-be épül bele, klasszikus körökre osztott stratégiák az UFO, a Pnzer General, vagy a Civilization .
  • Valós idejű stratégia, az előző „felpörgetett” változata, itt nincs lehetőség megállni, a cselekmények folyamatosan történnek, és állandóan készen kell állni a villámgyors ellenakcióra, alapműve a Dune és az erre épülő WarCraft, StarCraft, vagy éppen az Age of Empires sorozat.
  • „Isten-szimulátorok”, ezek nemritkán kereszteződnek az előző két műfajjal, a lényegük, hogy működő világot6 kell építenünk. Nem mindig van azonban harc benne, a legrészletesebb ilyen programok a működés fenntartásának feladatával is komoly erőfeszítés elé állítják a játékosokat. Jó példa erre a SimLife, a Spore, vagy a Creatures sorozat, vagy a leghíresebb a Sims.
  • Szimulátorok, amelyek közül a repülőgép és autószimulátorok a legnépszerűbbek, ezek a hardverek dinamikus fejlődése miatt mára már szinte tökéletesen élethűek lettek. Ezeken felül még vannak természetesen olyan játékok amelyek táblás vagy logikai játékok számítógépre átültetett változatai, pl sakk.

Forrás: netpedia.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://crazyhardware.blog.hu/api/trackback/id/tr243123995

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.


süti beállítások módosítása