rovatok

 

rovatokk.pnghetiprogi.jpg

hgg_1.jpg

Polopartner

cooltext138575192278944.png

bannercsere.bmp

Crazy Hardware Blog

Őrült, hihetetlen,meglepő, és nem mindennapi számítástechnikai cuccok, jelenségek,megoldások,programok, minden ami eltér a megszokott megoldásoktól.

HTML doboz

top10.bmp

Top 5

  1. Milyen gépet vegyek a gyereknek? 1. részHamarosan itt a karácsony, a gyermekes családoknál bizonyára felmerül a címben feltett kérdés. A döntés megszületett a gyerek számítógépet/laptopot fog kapni karácsonyra. Jó de milyet? Használtat vagy...
  2. Luxus PC asztalBár egy igazi kocka számára a legfontosabb maga a technika, azaz a PC (vagy a konzol), az sem mindegy, hogy milyen környezetben használjuk imádott gépünket. A RedHarbinger régóta várt luxus PC...
  3. Chassis intruded! Fatal error... system haltedAhogy ígértem (egy nappal azért később) írnék kicsit részletesebben a gép bajáról. Teszem mindezt okulás gyanánt kedves olvasók, hogy a későbbiekben ti már ne essetek ugyanebbe a hibába. Na szóval...
  4. Ezekkel játszottunk anno... 1. részHa 1980 és 85 között születtél, akkor ismerős dolgokkal fogsz találkozni, talán még játszottál is némelyikkel. Természetesen anno is ontotta a játékipar a jobbnál jobb játékokat, így volt mivel...
  5. A világ legdrágább egere...Uralma természetesen nem tarthat sokáig, de jelenleg ez a 27 ezer dodós egér a legdrágább. Jó sok kő van rajta, természetesen, meg némi fehér arany. Az egér készítői nem vacakoltak, hiszen a "The...

HTML doboz

cooltext138574923533582.png

HTML doboz

cooltext138575432058441.png

HTML doboz

cooltext138575192278944.png

bannercsere.bmp

Hirdetések

gruppen_160x600a_hu.jpg

   napfeny_uj_120x60.jpg

mutumalacblogja_b.png

 Minden, ami légzsákos kabát, mellény, dzseki, motoros ruha, lovas légzsák - magyar találmány

 banner_180x150_v4.png

 starbug - Tudomány, sztárok, érdekességek

 

 

Cégkatalógus

 

bestoff_allo_nagy.jpg

 

 

 malha.bmp

Suli-Soft-Design - honlapok összeállítása és akadálymentesítése, bannerek és iskolai ügyviteli programok készítése, informatikai oktatás és tanácsadás

Kattanj.hu  Webgalamb E-Mail Marketing és Hírlevél Szoftver

 

 

Címkék

a (61) billentyűzet (61) computer (260) egér (49) és (25) facebook (36) fail (81) funny (32) gamer (46) internet (30) játék (56) laptop (103) masina (71) modding (134) monitor (37) mouse (30) napi (66) pc (114) pendrive (34) poén (219) retro (38) sufni (61) számítógép (270) telefon (26) tuning (111) usb (86) vicc (237) videó (34) windows (40) Címkefelhő

HTML doboz

look-down.gif

HTML doboz

cooltext138575926687327.png

Utolsó kommentek

Online

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Kapcsolat

Ezekkel játszottunk anno... 1. rész

2016.11.29. 08:44 - CrazyHardware

Címkék: retro game stunts Warcraft 90 évek wolfenstein 3d Prehistoric 2

Ha 1980 és 85 között születtél, akkor ismerős dolgokkal fogsz találkozni, talán még játszottál is némelyikkel. Természetesen anno is ontotta a játékipar a jobbnál jobb játékokat, így volt mivel küzdeni rendesen. Egyetlen akadálya volt a játék kánaánnak, az internet nem volt még általános minden háztartásban. Tárhelyünk is véges volt, és a beszerzés is nehézkes volt, de valahogy mindig tele volt a Games mappa. Szemezgessük mivel is...

kesz.jpg

Stunts

stunts.jpg
A Need for Speed előtti időkben járunk, a 3D világ még kis cipőben jár, de mindannyian vezetni akartunk. Így voltam ezzel én is (és gondolom sokak voltak) hatalmas vigyorral raktuk be a floppy meghajtóba a lemezt, rajta a Stunts névvel. A játék 320x200-as felbontásban és 256 színű palettával futott, a grafikai beállítások pedig kimerültek az alacsony és magas grafikai részletességben. Ez a 3D megjelenés a korához képest (1990.-et írunk) remekül festett, és a 11 felvonultatott autót nagyszerűen fel lehetett ismerni. A versenyek nem a megszokott módon zajlottak, a Stuntsban két módon versenyezhettek a játékosok: egymagukban, korábbi rekordjaik ellen, vagy választhattak a hat különböző, MI irányította ellenfélből. Fantasztikus újítás volt, hogy mindezt fel is lehetett venni, sőt ha a gyári pályák nem jelentettek elég kihívást nekünk akkor saját magunk is szerkeszthettünk pályát. Tele volt a pálya szerkesztő kaszkadőr elemekkel, így könnyen szívathattuk haverjainkat ugratókkal, akadályokkal, hajtű kanyarokkal. Talán ez volt a játék legérdekesebb része, mi sem bizonyítja ezt jobban, mint, hogy az interneten akadnak még ma is hozzá szerkesztett pályák. Sőt ha minden igaz 2002.-ben egy lelkes amatőr fiatalember újjá akarta éleszteni a legendát Ultimate Stunts néven. Javított a grafikán, a pályaelemeket bővítette, és beillesztette a multiplayer módot is. Nézzétek meg milyen lett egy videón itt, és ha tetszett töltsétek le innen. Ha nem is volt olyan népszerű, mint a Need for Speed de a maga nevében nagyszerű autós játék volt és hosszú hosszú órákra ragasztott oda minket a képernyő elé.

Wolfenstein 3D

wolf-t.pngAmikor már meguntuk a száguldást a Stuntsban, megjött a kedv egy jó kis lövöldözésre. Vérszomjunk csillapítására kitűnő játék volt a második világháborús FPS-ek atyja a Wolfenstein 3D játék. Az Id Software által fejlesztett játék 1992.-ben kezdte meg hódítását, és nagy népszerűségnek örvendett, túlzás nélkül vált az FPS alapjává. A játékban már-már kezdett megjelenni valamiféle történet, és nagy élvezettel bújtunk a főhős William "B.J." Blazkowicz bőrébe. 3 fegyverünk is volt, és szépen haladtunk a szinteken a főbossig, néhol eléggé szívatott a játék, de alapjába véve simán  lehetett az akadályokat venni. Egy nemzedék ujjaiban vannak még a mágikus I+L+M billentyűk lenyomásának mozdulata, értékes élethez, lőszerhez juttatva hősünket. És valljuk be a játék máris élvezhetőbb volt ebben a "rambo üzemmódban". Nagyszerű játék volt minden percét élveztük, elvarázsolt minket a 3D világ, (hány órát töltöttünk a falak nyomogatásával, hogy megtaláljuk a titkos kincset ugye?) még az sem zavart, hogy az ellenségek animációi is hiányosak voltak néha, (például ezt a fő gonoszoknál lehet jobban megfigyelni,hogy csak előre mozgó animációjuk van,ettől függetlenül tudnak bármilyen irányba menni,) tényleg tapadtunk a monitorra.

Prehistoric 2

prehistorik2.pngTermészetesen ez a platform játék nem hiányozhatott anno senki gépéről. Személyes kedvencem, és szerintem nagyon be sem kell mutatni nincs olyan ember aki nem hallott volna róla. Az 1993.-ban megjelent játék azonnal nagy népszerűségnek örvendett. A story egészen egyszerű, (már az előző rész is erről szólt) adott egy nagyon éhes ősember aki élelmiszerek után kutat, a cl igen egyszerű ugrálni, és kajákat gyűjteni, (illetve az ezekért kapott pontokért folyt a küzdelem) minél többet meghalás nélkül. A játék igen szórakoztató volt, köszönhető a nagyszerű grafikának, és kidolgozott pályáknak, vagy éppen az egyszerű irányításnak (gyakorlatilag a mozgás a négy nyíl volt az ugrás meg a space). Számos titkos helyet rejtettek el a készítők a pályákon, ahol óriás gyümölcsökért, nagyobb pontokat kebelezhetünk be, persze ezért meg is kellett dolgozni, először is meg kellett találni ezeket a helyeket, majd ott ügyesen ugrálva elérni a gyakran lehetetlen helyeken lévő mutáns kajákat. Már az első részét is szerettük, de igazán a másodikért voltunk oda, nem is volt olyan ismerősöm,barátom akinek ne lett volna meg.

Warcraft I. Orcs & Humans,

wc1cover.jpgAki stratégiára vágyott, annak sem kellett csalódnia a 90.-es évek játékfejlesztőiben, hiszen számukra az 1994.-es év örökre beírta magát a stratégiai játékok történelemkönyvébe. Hogy miért is? Mert megjelent a Warcraft első része az Orcs & Humans. Ez a játék tette igazán népszerűvé az RTS műfajt. Két fő karakterrel lehettünk az emberekkel és a gonosz orkokkal. A legtöbb küldetés célja pofonegyszerű volt elpusztítani az ellenfelet. Ezt különböző harci egységekkel tehettük, volt itt minden mi szem szájnak ingere: gyalogos, lovag,íjász,dárdás, vagy éppen katapult. A misztikusabb egységgel (papokkal) pedig varázsolhattunk, gyógyíthattunk, újraéleszthettünk vagy megidézhettünk démonokat,pókokat,skorpiókat. De nem csak harcolnunk kellett jól, hanem a dolgozó egységek menedzselése is fontos eleme volt a játék menetének. A parasztok fát vágtak, aranyat bányásztak, épületeket építettek (és javítanak). Az épületek még fejlettebb és erősebb egységek gyártását vagy kifejlesztését tették lehetővé. komplex összetett irányítást igényelt (de mi mást is igényelne egy stratégiai játék?) és szerzett hosszú órányi örömöt. 

Nos mára ennyi volt a nosztalgia, de ahogy a címben is olvasható volt ez csak a kezdet, az első rész. Folytatás természetesen lesz, hiszen a java, a nagy legendák még csak most következnek. Hamarosan újra utazunk egyet az időben, és felelevenítjük a 90. évek játék nagyjait....

Update: a cikk folytatását ide kattintva olvashatja el

A bejegyzés trackback címe:

https://crazyhardware.blog.hu/api/trackback/id/tr5212006206

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Treibhireas Bunaiteachd (törölt) 2016.11.30. 21:26:42

Prince of Persia az smafu-e? :D

CrazyHardware 2016.12.01. 15:36:03

@Treibhireas Bunaiteachd: A téma még tartogat, legendákat, természetesen a Prince of Persia sem maradhat ki :) :D

úgyiselfelejtem 2016.12.01. 18:38:38

hej, amikor kockás füzetbe rajzoltam a térképeket a Wolfeinteinben, hogy nehogy kimaradjon egy titkos ajtó...
A Warcraft-ot meg emberveszteség nélkül vittem végig a végén.
Akkor még volt idő kimaxolni a játékot, nem volt helyette 10 másik.


süti beállítások módosítása